* بسم رب الحسین *
از حریم کعبه تا حرم کربلا
با توجه به آیه 125 سوره بقره :
وإِذْ جَعَلْنَا الْبَیْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُوا مِن مَّقَامِ إِبْرَاهِیمَ مُصَلًّى وَعَهِدْنَا إِلَىٰ إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ أَن طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْعَاکِفِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ
کعبه را مَثَابَةً لِّلنَّاس معرفی می کند ،مرجع عمومی مردم ،هم مراجعه ظاهری هم مراجعه از راه دور .
مثاب از ثوب می آید چیزی که به حالت اولیه خود برمیگردد ..حالت اصلی انسانها رجوع به کعبه است .
اگر کسی به سمت کعبه متوجه شد رو به قبله دعا کرد ،دعای او مستجاب است.
مَثَابَةً لِّلنَّاس نه مَثَابَةً لِّلمسلمین ،طواف ظاهری را چه کسانی انجام می دهند ؟ مسلمانان....
چرا اینجا للناس ذکر شده ؟
إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَکًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِینَ
آل عمران
فیهِ آیَاتٌ بَیِّنَاتٌ مَّقَامُ إِبْرَاهِیمَ وَمَن دَخَلَهُ کَانَ آمِنًا وَلِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلًا وَمَن کَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِیٌّ عَنِ الْعَالَمِینَ
فیه آیات بینات
مقام ابراهیم یکی از آیات بینات است.
حقیقت مقام ابراهیم چیست؟
که باید نماز طواف رو به این مقام خوانده شود؟اثر دو پای مبارک ابراهیم خلیل سلام الله علیه دراین سنگ حک شده چرا در ظاهر باید این اثر پا بروی سنگ تا الان بماند؟
و این مقام در فاصله ۱۳ متری خانه خدا قرار دارد. 13 ابجد"احد"است.
در دیدگاه شیعه، مکان اصلی مقام ابراهیم چسبیده به کعبه است.
طواف واجب در محدوده بین کعبه و مقام ابراهیم انجام گرفته ونماز طواف پشت آن خوانده میشود.
ولایت روح کعبه است امام باقر سلام الله علیه می فرمایند:من تمام الحج لقاء الامام علیه السلام ،کعبه منهای ولایت و امام سنگ است ،
حرمت کعبه مال امامت و ولایت است
گر صورت بی صورت معشوق ببیند .
هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید
قلب امام حرم الله است بلکه مظهر هستی است .
باتوجه به این حقایق ،اسراری در اعداد ابجد که روح کلمات هستند دیده می شود
ابجد کبیر ''کعبه''=97
13 رجب زمان تولد مولا علی ابن ابی طالب
97+13=110
=ابجد ''علی''
زمان و مکان جمع شدند ....
ابجد صغیر ''کعبه''=ابجد صغیر ''کربلا''=25=ابجد صغیر ''عباس'' =ابجد صغیر ''ابا صالح''.
به قول میرزا علی آقا قاضی حضرت عباس ''کعبه اولیاء الله '' است .
امام حسین علیه السلام انسان کامل است و عباس کاشف الکرب عن وجه الحسین است او باب الحسین است....
نشان خیمه ی آقا امام زمان در عرفات روضه ی آقا ابوالفضل علیه السلام است . یعنی چه؟
ایشان اذن گیرنده وگشاینده راه ما به اماممان هستند .
ابجد وضعی''کعبه ''=ابجد وضعی ''عباس ''=ابحد صغیر ''بیت الله ''=ابجد صغیر''تاسوعا''=34
ابجد صغیر ''قبله''=17= ابجد صغیر ''زهرا"
ابجد صغیر بسیط "قبله"=33=ابجد وضعی "زهرا"
ابجد صغیر بسیط ''کعبه''=ابجد صغیر بینات ''فاطمه زهرا ''=48
ابجد وضعی بسیط ''کعبه ''=ابجد صغیر''امام حسین ''=78
حقیقت کعبه ،روح کعبه در مراتب بالای وجود امام حسین علیه السلام است....
مثل الامام مثل الکعبه ....
کعبه تجلی عرش الهی است..
من زار الحسین بکربلا زار الله فی العرش ...
هر کس به زیارت امام حسین علیه السلام بیاید من او را به عرش می برم ...
عرش وادی عقل است ...
از قید خارج می شود ،عرش عالم امر و ملکوت است که بی قید مکان و زمان است ...
دشمنان حضرتش امام را مقید به قید ظاهر دیدند ،معنا مطلق است ....
اینجا وادی بی قیدی است ،وادی اطلاق است .
همه تعلقات باید بسوزد ،جبرئیل در آنجا راه ندارد ...
اسماء الله هم در آن وادی حجاب است.
بی هیچ اسم و رسمی ..
خیلی سخت است قدرت الله باشی مظهر اسم قادر ،نه قادر مقید،قادر مطلق ،که حیات و ممات دشمنان به اراده ات بند باشد و هیچ اسمی نبینی..
اسماء الله تعلق است ...
عقل هم در آنجا راهی ندارد..
قید عقلانیت هم باید برداشته شود ...
عبور از این تعینات سخت تر از از جان گذشتن است ...
خدای سبحان صورت بی صورت است ،او رنگ بی رنگی است ...
باید به بی رنگی برسد که در بقاء بعد از فنا این همه رنگ از او ظهور کند .
باید دل و قلب تو نیز مانند حضرت عباس کعبه دلها شود ..
قطع شدن دستان مبارک حضرت ،اسماء جلال و اسماء جمال باید قطع شود ...مرتبه نفی صفات .
به قول مولایم امیرالمومنین علیه السلام ''کمال التوحید نفی الصفات عنه''🔅
سری نباید بماند ،قید عقلانیت باید کنار برود ...
حَتّی تَخْرِقَ اَبْصارُ الْقُلوُبِ حُجُبَ النُّورِ،
قید سقایت حضرت ، عطش ، تمام قیود باید برداشته شود حتی جسم خاکی نیز باید اربا اربا شود ...
چرا روح کعبه امام حسین علیه السلام است؟
در کربلا آنچه رخ داد در تمام مراحل طی مراتب وجود بود..
یاران آن حضرت رو به قبله ،رو به امامشان،این سیر را طی کردند و حضرت رسیدن به مقام اطلاق و احدیت ذات را در عالم طبیعت برای همه مردم چه مسلمان چه غیر مسلمان به ظهور رساندند.
امام و یارانش به ما نشان دادند برای رسیدن به هویت مطلقه باید قیود را کنار گذاشت .
ایشان شدند روح کعبه ،قبله مسلمین ...
و اذ جعلنا البیت مثابه للناس....
و در اربعین این حقیقت مثابه للناس در حال ظهور است چه مسیحی ،چه غیر مسلمان عموم مردم به مرجع اصلی خود بازمیگردند....
چرا حائر در فاصله 18 متری واقع شده؟
18 ابجد اسم ''حی ''هست .
18 ذی الحجه و ابجد صغیر بینات "علی"=18=ابجد صغیر بینات "ایمان"=ابجد صغیر بینات "طاهره"
میشه گفت در این محدوده ایمان کامل است
روح ایمان در این محدوده حیات دارد و اسم الحی حاکم است..
اسم حی ،طهارت،علی ،18 ذی الحجه غدیر
هجده متر تا
قبه امام حسین
به آن میگویند حائر
چرا حائر؟
وقتی خلفا آب بستند به کربلا تا قبر از بین بره، قسمت حائر بوی خوب میداد، از بوی خوش قبر رو پیدا کردند. یعنی اون هجده متری
چون اسم حی در اون محدوده حاکم هست .
روح ایمان اسم حی هست
حائر: محل جمع شدن آب ، جمع حائر : حیران و حوران
حائر: زمینی گود که کناره هایش بلند باشد و آب در آن گرد آید. که آب در آن سرگردان بوده و قسمت بالای آن آن به پایین ترین نقطه بر می گردد.
حقیقت آب
فاطمه است
در فاصله هجده تا حسین
حیران و سرگشته
فاطمه حیران حسین
حضرت فاطمه هجده ساله
روح فاطمه جاری است که مظهر حی هست
فاطمه
ریحانه
رایحه
هجده
اسم طاهره ،طهرا بیتی
این طهارت اسم حی رو ظهور می دهد..
حائر= حریم بیت.
بسیط یمین =ابجد علی ابن ابی طالب =218
200+18
تجلی 18
ابجد غدیر خم=1854
1+8+5+4=18
18 ذی حجه
غدیر هم برکه آب
احتمالا غدیر با حائر ارتباط دارد
حائر مکانی گود
حائر محلی است که آب آنجا حیران است.....
8+1=9
نسل حسین
نهمینش مهدی فاطمه
نهمین ذریه از ایشان امام زمان عجل الله تعالی فرجه هستند...
اللهم عجل لولیک الفرج