عرفان ابجد،اسرار حروف و اعداد در قرآن کریم

واکاوی اسرار و حقایق نهفته در حروف ابجد و اعداد

عرفان ابجد،اسرار حروف و اعداد در قرآن کریم

واکاوی اسرار و حقایق نهفته در حروف ابجد و اعداد

عرفان ابجد،اسرار حروف و اعداد در قرآن کریم

هو العلیم
*************

عالم علم انباشته روی هم است.
و چه اسرار نهان که در حروف و اعداد نهفته است و تنها عاکفان کوی دوست و عارفان وادی عشق به محبوب اذن ورود به این معدن خفیّ دارند.

اینها که در این وبلاگ بر قلم می رانم یافته هایی است برای ره جویان عالم ملکوت ؛
باشد که خود، راهگشای شیفتگان عرفان ابجد گردد و آنها را به وادی پر رمز و راز این علم ناشناخته بکشاند.

******************
**حمعسق**

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۱
خرداد

**بسم الله الرحمن الرحیم **

یا صاحب الزمان ، مولای من 

حال که لیل عصر غیبت شماست ، این آیات چگونه تفسیر می شود ؟

گفتم لیل به یاد سوره اسراء افتادم این سوره قبل از سوره کهف با 110 آیه آمده و این سوره 111 آیه دارد .تعداد آیات نیز حامل اسراری است .  

آیه اول این سوره :

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ

ﻣﻨﺰّﻩ ﻭ ﭘﺎﻙ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ [ ﺧﺪﺍﻳﻲ ] ﻛﻪ ﺷﺒﻲ ﺑﻨﺪﻩ ﺍﺵ ] ﻣﺤﻤّﺪ (ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻭﺳﻠﻢ) ] ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺴﺠﺪﺍﻟﺤﺮﺍم ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺎﻗﺼﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻧﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﻛﺖ ﺩﺍﺩﻳﻢ ، ﺳﻴﺮ [ ﻭ ﺣﺮﻛﺖ ] ﺩﺍﺩ ، ﺗﺎ [ ﺑﺨﺸﻲ ] ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱِ [ ﻋﻈﻤﺖ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ [ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻴﻢ ; ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺍﻭ ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ. 

 

سبحان است الذی ، (سبحان موطن مقام حقی است و اسری بعبده ، وجه خلقی است )، سبحان است وجودی که وسعت بی انتها دارد و قابلیت سبح دارد و این ظرفیت را هم ایجاد می کند ، و آن وجود پاک و مطهر آقا صاحب الزمان است که کسانیکه به مقام عبودیت رسیده اند و تسلیم امر ایشان هستند به واسطه وجه سبحان بودن حضرت آقا ،تحت لوای آن حضرت در این سیر شبانه قرار گرفته ، در لیل غیبت از مسجدالحرام فرش نازل وجودی خودش ، به سوی مسجدالاقصی وجود اعلی خودش ، که متبرک است به واسطه وجود مقدس آقا صاحب الزمان سیر کنند....

و در این سیر من تحت لوای مولایم به رؤیت آیاتی دست پیدا می کنم و این نتیجه آن ندبه هایی است که داشتم و تو سمیعی و بصیر نسبت به دعاهای من .....

در این آیه نکته ای نهفته است که خداوند بنده اش را در لیل سیر و حرکت داد ،اقتضای این سیر و حرکت قرار گرفتن در لیلی است که محل اختفاست ،مقام لا اسم و لارسمی است ، مقام جمع است که می توان در آن سبح داشت .....

لیلی که آقا صاحب الزمان با غیبتشان مظهر آن لیل هستند .برای رسیدن به معراج باید در لیل وجود امامم سیری داشته باشم.......

این سوره باید حامل اسراری ازغیبت و ظهور باشد که در ابتدای این سوره خداوند سبحان از سیر در لیل و غیبت یاد کرده.....

در سوره دخان نیز داریم: 

فَأَسْرِ بِعِبَادِی لَیْلًا إِنَّکُم مُّتَّبَعُونَ

اینجا هم آنچه مهم است عبد بودن است تحت لوای ایشان ،عبودیتی که به واسطه تبعیت از شما حاصل می شود .

در سوره انسان :

وَمِنَ اللَّیْلِ فَاسْجُدْ لَهُ وَسَبِّحْهُ لَیْلًا طَوِیلًا

ﻭ ﭘﺎﺭﻩ ﺍﻱ ﺍﺯ ﺷﺐ ﺭﺍ ﺳﺮ ﺑﻪ ﺳﺠﺪﻩ ﮔﺬﺍﺭ ، ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺷﺐ ﻃﻮﻟﺎﻧﻲ ﺗﺴﺒﻴﺢ ﮔﻮﻱ ،لیلا طویلا حکایت از این غیبت طولانی دارد؟؟

الَّذینَ هُمْ عَلى‏ صَلاتِهِمْ دائِمُونَ‏ (23)

صلوة دائم اینجا منظور حضور مداوم است ، اتصال بی وقفه ، یک لحظه در آن وقفه نباید داشت 

 

**********************

أَقِمِ الصَّلَاةَ لِدُلُوکِ الشَّمْسِ إِلَىٰ غَسَقِ اللَّیْلِ وَقُرْآنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ کَانَ مَشْهُودًا (78)

ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﺑﺘﺪﺍﻱ ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ ﺑﻪ ﺟﺎﻧﺐ ﻣﻐﺮﺏ ﺗﺎ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﺷﺐ ﺑﺮ ﭘﺎ ﺩﺍﺭ ، ﻭ ﻧﻤﺎﺯ ﺻﺒﺢ ﺭﺍ [ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻛﻦ ] ﻛﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺻﺒﺢ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ [ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺷﺐ ﻭ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺭﻭﺯ ]ﺍﺳﺖ .(٧٨)

أَقِمِ الصَّلَاةَ لِدُلُوکِ الشَّمْسِ إِلَىٰ غَسَقِ اللَّیْلِ ،

آیه 78 سوره اسراء ، که ابجد وضعی " فاطمه زهرا =78  و ابجد صغیر بسیط " لیل " 33= ابجد وضعی " زهرا " =33 = ابجد ضغیر " امام مهدی "

بر پا دار و اقم الصلوة ، اتصالت را حفظ کن ،از ابتدای تمایل خورشید تا نهایت تاریکی غیبت شمس که لیل است و شمس ظهوری ندارد ولی تو اتصالت برقرار باشد .قرآن الفجر نماز صبح است ،زمان وصل است در نزدیک فجر و طلوع شمس و ظهور است که با این اتصالت و سیرت اگر به اینجا برسی  إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ کَانَ مَشْهُودًا ، آنگاه قرآن الفجر " آقا صاحب الزمان ، مولایم از پس پرده غیبت برایت مشهود خواهد شد ........

*******************************

وَمِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّکَ عَسَىٰ أَن یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَامًا مَّحْمُودًا


ﻭ ﭘﺎﺳﻲ ﺍﺯ ﺷﺐ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻭ ﺑﻨﺪﮔﻲ ﺑﻴﺪﺍﺭ ﺑﺎﺵ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻓﺰﻭﻥ [ ﺑﺮ ﻭﺍﺟﺐ ، ] ﻭﻳﮋﻩ ﺗﻮﺳﺖ ، ﺍﻣﻴﺪ ﺍﺳﺖ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺗﻮ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺍﻳﻦ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻭﻳﮋﻩ ] ﺑﻪ ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﻲ ﺳﺘﻮﺩﻩ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺰﺩ .(٧٩)

آیه 79 =ابجد صغیر بینات " امام مهدی "

وَ مِنَ اللیل ، در این دوره غیبت مولایم ، فَتَهَجّد ، امر شدی به بیدار بودن ،هوشیار باش ، لحظه ای در خواب غفلت نباشی ، وَ مِنَ اللیل فَتَهجّد، برای اقامه نماز شب ، صلوة لیل ، وصل شدن در این لیل ، که اگر اینگونه بودی یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَامًا مَّحْمُودًا

و در زیارت عاشورا می خوانیم :"وَاَسْأَلُهُ اَنْ یُبَلِّغَنِى الْمَقامَ الْمحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللهِ

رسیدن به مقام محمود را از شما مسئلت می کنم .........

*******************************

آنگاه بگو.....

وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا
ﻭ ﺑﮕﻮ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﻧﻴﻜﻲ ﻭﺍﺭﺩ ﻛﻦ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻴﻜﻲ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭ ﻭ ﺑﺮﺍﻳﻢ ﺍﺯ ﻧﺰﺩ ﺧﻮﺩ ﻧﻴﺮﻭﻳﻲ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻩ .(٨٠)

*******************************

وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا
ﻭ ﺑﮕﻮ : ﺣﻖ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﺷﺪ ; ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺑﺎﻃﻞ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﺷﺪﻧﻲ ﺍﺳﺖ .(٨١)

در این سیر شبانه ات و با این اقامه صلوة ،با برقراری اتصالت با ولایت ، بگو ، از پروردگارت از رب خود بخواه ،رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ ، مرا به مقام صدق داخل کن ، با قدم صدقی که در زیارت عاشورا طلب می کنم : اَنْ یَجْعَلَنى مَعَکُمْ فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ وَاَنْ یُثَبِّتَ لى عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ

فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُّقْتَدِرٍ.....

و از او طلب می کنم مقام محمود را :

وَ اَسْئَلُهُ اَنْ یُبَلِّغَنِى الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ وَ اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارى مَعَ اِمامٍ هُدىً ظاهِرٍ ناطِقٍ [بِالْحَقِّ] مِنْکُمْ 

که با رسیدن به این مقام محمود ، روزیم کند ،خونخواهى شما را با امام راهنماى آشکار گویاى [به حق].......

آری برای یاری و همراهی با ایشان باید به مقام محمود رسیدآن هم جز با  با برقراری صلوة لیل ،با اتصال به امام منتظر ،حاصل نمی شود این است حقیقت نماز شب ...

حقیقت آن ( نماز شب) رسیدن به مقام محمود و لایق شدن به معیت و همراهی مولایمان آقا صاحب الزمان است ....... 

که : وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا

به امید فرج امام منتظر

اللّهم عجّل لولیّک الفرج.

  • ** حمعسق*
۲۱
خرداد

** بسم رب المهدی **

 بسم الله الرحمن الرحیم

     و اللَّیْلِ إِذا یَغْشى
     و النَّهارِ إِذا تَجَلَّى
 سوگند به شب هنگامیکه روز را می پوشاند هنگامى که روز را فرا مى گیرد. در جاى دیگر نیز فرموده:
  یغْشِی اللَّیْلَ النَّهارَ
  پوشانده می شود
فراگیرى زمین و یا فراگیرى و پوشاندن قرص خورشید است ،نهار، انسانی است که دائما آفتاب حقیقت (شمس) بر وی در حال تابش است.

 و النَّهارِ إِذا تَجَلَّى"
 " تجلى" به معناى ظهور و پیدا شدن چیزى است بعد از خفاء و ناپیدائی....


   


  لیل آن تاریکی موقت است و مستعد روز شدن .لیل رفتن در خفا و ناپیدایی است از دیدگان غفلت زده و در ظلمت ،ظلمت آن تاریکی است که در آن امیدی به نور نیست .ولی لیل امید است که تبدیل به روز شود .
   

    ابجد کبیر بینات لیل=83=ابجد کبیر بینات مهدی
    ابجد کبیر بینات اللیل =59=ابجد مهدی
    ابجد کبیر لیل =70=ابجد وضعی بسیط مهدی

 *******************************
   مولای من این اعداد چه اسراری را در خود دارند .
   شما مظهر لیل هستی و سوره ای در قرآن حکایت از غیبت شما دارد.... 

    سوره لیل......
  سوگند به شب ،سوگند به لیل ،سوگند به غیبتی که ظهور و تجلی شما را در زمین پوشانده.در زیارت آل یاسین نیز سلام می دهیم:

     السلام علیک فی اللیل اذا یغشی و النهار اذا تجلی.....

 سلام بر شما ، سلام بر این شان از غیبت شما  و ظهور و تجلی  شما ، با سلام بر این شان از وجود شما خود را در پناه و امنیت قرار می دهم در این لیل غیبت .........

 در سوره والفجرش
 خداوند سوگند می خورد
 والفجر
 قسم به سپیده دم ،قسم به دمی که لیل می خواهد تبدیل به نهار شود و طلوع آفتاب است
 آن دم لحظه ظهور شماست آقا جان ....
  واللیل اذا یسر ،
قسم به شب هنگامیکه می گذرد ....
و من امید دارم به تجلی و ظهورت چرا که خداوند قسم یاد کرده والنهار اذا تجلی ، آن وجه نورانی ات روزی در ارض وجودی ام تجلی خواهد کرد....
یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّة
یا صاحب الزمان.....
ارْجِعِی إِلَىٰ رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً
ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﻭ ﺍﻭ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺧﺸﻨﻮﺩ ﺍﺳﺖ ، ﺑﺎﺯ ﮔﺮﺩ .
فادْخُلِی فِی عِبَادِی
ﭘﺲ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﻢ ﺩﺭﺁﻱ
وادْخُلِی جَنَّتِی
ﻭ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺘﻢ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻮ .
و آنجایی که تلالو ظهورت همه جا را فرا میگیرد آنجا ''جنت من ''است......

فی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ
ولِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ
دلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ
طوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا......
به امید ظهور مولایم چرا که او لیلی است که امید به ظهور و طلوعش دارم....
در دعای روز پنجشنبه ،روز قبل از جمعه می خوانیم :
اَلْحَمْدُ للهِ الَّذی اَذْهَبَ اللَّیْلَ مُظْلِماً بِقُدْرَتِهِ، وَ جآءَ بِالنَّهارُ مُبْصِراً بِرَحْمَتِهِ، وَکَسانی ضِیآئَهُ وَ اَ نـَا فی نِعْمَتِهِ، اَللَّـهُمَّ فَکَما اَبْقَیْتَنی لَهُ فَاَبْقِنی لاِمْثالِهِ، وَ صَلِّ عَلَی النَّبِیِّ مُحَمَّد وَ آلِهِ.

********************


 



 

  • ** حمعسق*
۰۳
خرداد

** بسم رب الفاطمة الزهرا**

  

اسراری است در سیر این سه شب که باید تفکر کرد ، در شهر رمضان ، شهر الصیام ،در این ماه ، در این ضیافت خداوند ،صاحب خانه اوست ،خدایا آیا خود را در این ماههای رجب و شعبان برای میهمان شدن در حرم الله آماده کرده ام ؟ آیا لیاقت این ضیافت را دارم ؟ 

ضیافتی که میهمانان را در سه شب خاص پذیرایی می کنند لیالی قدر.............

هر وقت پای ضیافت به میان می آید به یاد زیارت امام زمانم در روز جمعه می افتم .....

آری در یوم الجمعه ها از مولایم می خواستم :

یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ، صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَیْکَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکَ، هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُکَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُکَ، وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْکَ، وَ قَتْلُ الْکَافِرِینَ بِسَیْفِکَ، وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُکَ وَ جَارُکَ، وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ کَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْکِرَامِ، وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ، فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَیْکَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِکَ الطَّاهِرِینَ.

در این یوم الجمعه هایی که گذشت آیا توانستم با مولایم که مامور بالضیافة است سیر کنم  ؟

در این ماه در این ضیافت خانه این سه شب خاص پذیرایی ویژه است .

سه شب قدر شب نوزدهمین روز ضیافت  ،شب مولایم امیرالمومنین است ، عدد 19 ،برایم تداعی ** بسم الله الرحمن الرحیم ** است که حقایق آن گفته شد ، ارتباط آن با مولایم امیرالمومنین علیه السلام ، چرا باید شب نوزدهم این ماه در این لیله مبارکه ، فیها یُفرقُ کُل امر حکیم واقع شود .19 تعداد حروف بسم الله الرحمن الرحیم است که ابجد وضعی آن = 192 = ابجد " امام علی " علیه السلام . 

در این لیله مبارک باید : اقْترَبَتِ السَّاعَةُ وَ انشَقَّ الْقَمَرُ

سوره دخان : 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

"حم " ، ابجد کبیر " حم " =48 = ابجد صغیر " فاطمه زهرا "، و ابجد وضعی " حم " =21 = ابجد کبیر " زهرا "،

**إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فىِ لَیْلَةٍ مُّبَرَکَةٍ إِنَّا کُنَّا مُنذِرِینَ(3)**

ابجد این آیه از سوره دخان = 146 = ابجد وضعی بسیط " ام ابیها " و ابجد صغیر " لیله مبارکه " = 55= ابجد وضعی بینات " فاطمه "

فِیهَا یُفْرَقُ کلُ‏ُّ أَمْرٍ حَکِیمٍ(4)

ابجد صغیر این آیه =111 که عدد قطب است = ابجد کبیر " یمانی " ، و ابجد وضعی آن = 198 و ابجد کبیر بسیط " فاطمه "=298 

و ابجد صغیر " کل امر " = 27 = ابجد صغیر " فاطمه " سلام الله علیها .

******************

آری او کل امر است و در این لیله در شب نوزدهم باید یُفرقُ کل امر رخ دهد ، در این ظرف زمان باید مقام قلبی باشد که مقام عقل شکافته شود،به تفصیل برسد ،ظهور اسماء الله در این ظرف رخ خواهد داد ، در این لیله مبارکه باید اسم جامع الله حاکم شود ، اینجا محل کثرت است ، ظهور کثرات ، خیر کثیر اینجاست ، لیله القدر است و لیله القدر چرا فاطمه است ؟ چرا کوثر است ؟ ظرف ظهور آیات مبین است ، ظرف نزول قرآن کریم است بصورت اجمال در پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و حضرت علی علیه السلام که در مقام عقل اند و یوم الجمع ، و باید در باطن حضرت زهرا سلام الله علیها که لیله القدر است این آیات به تفصیل در آیند .

فی"ها" یُفرقُ " *کل امر* حکیم" 

تَنزَّلُ الْمَلَئکَةُ وَ الرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبهِّم مِّن *کلُ‏ِّ أَمْر*

این سیر از شب نوزدهم آغاز می شود سیر نزول است دراین شب مظهر عقل باید فرقش شکافته شود ، برای ظهور اسم جامع " الله "  .اینجا مبداء تکثر است ، مقدمه ای برای نزول آیات مبینش ،ظهورش همان حوض کوثر است ،اینجا ابن ملجمی است و زنی به نام قطام .......

و چه اسراری اینجا نهفته است ؟؟

و در شب بیست و یکم که ( 21 =ابجد صغیر " زهرا" است ، ) چرا باید شب 21 ام باشد ؟

شب شهادت مولایم امیرالمومنین علیه السلام 

إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فىِ لَیْلَةِ الْقَدْرِ(1)

وَ مَا أَدْرَئکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ(2)

لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیر مِّنْ أَلْفِ شهَرٍ(3)

تَنزَّلُ الْمَلَئکَةُ وَ الرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبهِّم مِّن کلُ‏ِّ أَمْرٍ(4)

سَلَامٌ هِىَ حَتىَ‏ مَطْلَعِ الْفَجْرِ(5)

در سوره قدر " لیله القدر " سه بار تکرار شده این سیر در سه شب است ، شب نوزدهم ، شب بیست و یکم و شب بیست و سوم .

و شب بیست و سوم....

ابجد صغیر " مهدی " = ابجد صغیر بینات " مهدی " =23 = ابجد صغیر بینات " صدیقه طاهره " = ابجد صغیر " النور " = ابجد وضعی بینات " توحید "

شب بیست و سوم و رسیدن به توحید با ظهور اسم " النور " در مطلع الفجر 

در لیلة القدر سوم 

لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیر مِّنْ أَلْفِ شهَرٍ(3)

که از هزار ماه بهتر است ، چه شبی است ؟ وَ مَا أَدْرَئکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ

و باز عدد هزار ، که نماد کثرت است با حروف زهرا یکی شده ، اینجا ظهور کثرت است ، ظهور کوثر است در ظرف لیلة القدری که خیرٌ مِن الف الشهر است ، اسم جامع " الله " ظهور پیدا می کند با آیاتی که در کتاب مبین ، قرآن کریم جمع است .و محل ظهور قرآن ناطق است ، محل ظهور دوازده امام که همگی مظهر اسم جامع " الله " هستند ،این آیات باید در وجود این ذوات مقدس به تفصیل برسند به واسطه لیلة القدری که باطنش مادرشان صدیقi طاهره سلام الله علیهاست.

ودر نهایت باید به واسطه اسم " سلام " به آن ظهور رسید ، ظهور " مطلع فجر "

ابجد صغیر " مطلع الفجر "=55 = ابجد وضعی بینات " فاطمه "

د رمطلع فجر با اسم سلام باید به ظهور رسید ، ظهور امامی که در باطن است و او نیز لیل است ، در لیله بیست و سوم ، اگر لیله القدر من باشد و بتوانم آن را درک کنم ، باید امامم ، مولایم در قلبم ، در قلبی که حرم الله شده ، قرآن ناطق ظهور یابد .و با اسم سلام در موطن ولایت به سلم و آرامش برسم و در مقام سلم باقی بمانم ،آری مطلع فجر مقام سلم است ......

 یَا مَوْلایَ کَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْکِرَامِ، وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ، فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَیْکَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِکَ الطَّاهِرِینَ.

به امید ظهورش و درک لیله القدر در وجودم....

مولای من در این ضیافت الله 

فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی.



  • ** حمعسق*