عرفان ابجد،اسرار حروف و اعداد در قرآن کریم

واکاوی اسرار و حقایق نهفته در حروف ابجد و اعداد

عرفان ابجد،اسرار حروف و اعداد در قرآن کریم

واکاوی اسرار و حقایق نهفته در حروف ابجد و اعداد

عرفان ابجد،اسرار حروف و اعداد در قرآن کریم

هو العلیم
*************

عالم علم انباشته روی هم است.
و چه اسرار نهان که در حروف و اعداد نهفته است و تنها عاکفان کوی دوست و عارفان وادی عشق به محبوب اذن ورود به این معدن خفیّ دارند.

اینها که در این وبلاگ بر قلم می رانم یافته هایی است برای ره جویان عالم ملکوت ؛
باشد که خود، راهگشای شیفتگان عرفان ابجد گردد و آنها را به وادی پر رمز و راز این علم ناشناخته بکشاند.

******************
**حمعسق**

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۹
مهر

* بسم رب الحسین *


از حریم کعبه تا حرم کربلا

با توجه به آیه 125 سوره بقره :

 
وإِذْ جَعَلْنَا الْبَیْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُوا مِن مَّقَامِ إِبْرَاهِیمَ مُصَلًّى وَعَهِدْنَا إِلَىٰ إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ أَن طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْعَاکِفِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ 

کعبه را مَثَابَةً لِّلنَّاس معرفی می کند ،مرجع عمومی مردم ،هم مراجعه ظاهری هم مراجعه از راه دور .
مثاب از ثوب می آید چیزی که به حالت اولیه خود برمیگردد ..حالت اصلی انسانها رجوع به کعبه است .
اگر کسی به سمت کعبه متوجه شد رو به قبله دعا کرد ،دعای او مستجاب است.
مَثَابَةً لِّلنَّاس نه مَثَابَةً لِّلمسلمین ،طواف ظاهری را چه کسانی انجام می دهند ؟ مسلمانان....
چرا اینجا للناس ذکر شده ؟

إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَکًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِینَ

آل عمران
فیهِ آیَاتٌ بَیِّنَاتٌ مَّقَامُ إِبْرَاهِیمَ وَمَن دَخَلَهُ کَانَ آمِنًا وَلِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلًا وَمَن کَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِیٌّ عَنِ الْعَالَمِینَ

فیه آیات بینات 
مقام ابراهیم یکی از آیات بینات است.
حقیقت مقام ابراهیم چیست؟
که باید نماز طواف رو به این مقام خوانده شود؟اثر دو پای مبارک ابراهیم خلیل سلام الله علیه دراین سنگ حک شده چرا در ظاهر باید این اثر پا بروی سنگ تا الان بماند؟
 و این مقام در فاصله ۱۳ متری خانه خدا قرار دارد. 13 ابجد"احد"است.
در دیدگاه شیعه، مکان اصلی مقام ابراهیم چسبیده به کعبه است.

طواف واجب در محدوده بین کعبه و مقام ابراهیم انجام گرفته ونماز طواف پشت آن خوانده می‌شود.

ولایت روح کعبه است امام باقر سلام الله علیه می فرمایند:من تمام الحج لقاء الامام علیه السلام ،کعبه منهای ولایت و امام سنگ است ،
حرمت کعبه مال امامت و ولایت است
گر صورت بی صورت معشوق ببیند .
هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید

قلب امام حرم الله است بلکه مظهر هستی است .
باتوجه به این حقایق ،اسراری در اعداد ابجد که روح کلمات هستند دیده می شود

ابجد کبیر ''کعبه''=97
13 رجب زمان تولد مولا علی ابن ابی طالب
97+13=110
=ابجد ''علی''
زمان و مکان جمع شدند ....

ابجد صغیر ''کعبه''=ابجد صغیر ''کربلا''=25=ابجد صغیر ''عباس'' =ابجد صغیر ''ابا صالح''.
به قول میرزا علی آقا قاضی حضرت عباس ''کعبه اولیاء الله '' است .
امام حسین علیه السلام انسان کامل است و عباس کاشف الکرب عن وجه الحسین است او باب الحسین است....
نشان خیمه ی آقا امام زمان در عرفات روضه ی آقا ابوالفضل علیه السلام است . یعنی چه؟
ایشان اذن گیرنده وگشاینده راه ما به اماممان هستند .

ابجد وضعی''کعبه ''=ابجد وضعی ''عباس ''=ابحد صغیر ''بیت الله ''=ابجد صغیر''تاسوعا''=34

ابجد صغیر ''قبله''=17= ابجد صغیر ''زهرا"
ابجد صغیر بسیط "قبله"=33=ابجد وضعی "زهرا"

ابجد صغیر بسیط ''کعبه''=ابجد صغیر بینات ''فاطمه زهرا ''=48
ابجد وضعی بسیط ''کعبه ''=ابجد صغیر''امام حسین ''=78
حقیقت کعبه ،روح کعبه در مراتب بالای وجود امام حسین علیه السلام است....
مثل الامام مثل الکعبه ....
کعبه تجلی عرش الهی است..
من زار الحسین بکربلا زار الله فی العرش ...
هر کس به زیارت امام حسین علیه السلام بیاید من او را به عرش می برم ...
عرش وادی عقل است ...
از قید خارج می شود ،عرش عالم امر و ملکوت است که بی قید مکان و زمان است ...
دشمنان حضرتش امام را مقید به قید ظاهر دیدند ،معنا مطلق است ....
اینجا وادی بی قیدی است ،وادی اطلاق است .
همه تعلقات باید بسوزد ،جبرئیل در آنجا راه ندارد ...
اسماء الله هم در آن وادی حجاب است.
بی هیچ اسم و رسمی ..
خیلی سخت است قدرت الله باشی مظهر اسم قادر ،نه قادر مقید،قادر مطلق ،که حیات و ممات دشمنان به اراده ات بند باشد و هیچ اسمی نبینی..
اسماء الله تعلق است ...

عقل هم در آنجا راهی ندارد..
قید عقلانیت هم باید برداشته شود ...
عبور از این تعینات سخت تر از از جان گذشتن است ...
خدای سبحان صورت بی صورت است ،او رنگ بی رنگی است ...
باید به بی رنگی برسد که در بقاء بعد از فنا این همه رنگ از او ظهور کند .
باید دل و قلب تو نیز مانند حضرت عباس کعبه دلها شود ..
قطع شدن دستان مبارک حضرت ،اسماء جلال و اسماء جمال باید قطع شود ...مرتبه نفی صفات .
به قول مولایم امیرالمومنین علیه السلام ''کمال التوحید نفی الصفات عنه''🔅
سری نباید بماند ،قید عقلانیت باید کنار برود ...
حَتّی تَخْرِقَ اَبْصارُ الْقُلوُبِ حُجُبَ النُّورِ،
قید سقایت حضرت ، عطش ، تمام قیود باید برداشته شود حتی جسم خاکی نیز باید اربا اربا شود ...



چرا روح کعبه امام حسین علیه السلام است؟
در کربلا آنچه رخ داد در تمام مراحل طی مراتب وجود بود..

یاران آن حضرت رو به قبله ،رو به امامشان،این سیر را طی کردند و حضرت رسیدن به مقام اطلاق و احدیت ذات را در عالم طبیعت برای همه مردم چه مسلمان چه غیر مسلمان به ظهور رساندند.
امام و یارانش به ما نشان دادند برای رسیدن به هویت مطلقه باید قیود را کنار گذاشت .
ایشان شدند روح کعبه ،قبله مسلمین ...
و اذ جعلنا البیت مثابه للناس....
و در اربعین این حقیقت مثابه للناس در حال ظهور است چه مسیحی ،چه غیر مسلمان عموم مردم به مرجع اصلی خود بازمیگردند....

چرا حائر در فاصله 18 متری واقع شده؟
18 ابجد اسم ''حی ''هست .

18 ذی الحجه و ابجد صغیر بینات "علی"=18=ابجد صغیر بینات "ایمان"=ابجد صغیر بینات "طاهره"

میشه گفت در این محدوده ایمان کامل است
روح ایمان در این محدوده حیات دارد و اسم الحی حاکم است..
اسم حی ،طهارت،علی ،18 ذی الحجه غدیر
هجده متر تا

قبه امام حسین

به آن میگویند حائر

چرا حائر؟

وقتی خلفا آب بستند به کربلا تا قبر از بین بره، قسمت حائر بوی خوب میداد، از بوی خوش قبر رو پیدا کردند. یعنی اون هجده متری

چون اسم حی در اون محدوده حاکم هست .
روح ایمان اسم حی هست
حائر: محل جمع شدن آب ، جمع حائر : حیران و حوران
حائر: زمینی گود که کناره هایش بلند باشد و آب در آن گرد آید. که آب در آن سرگردان بوده و قسمت بالای آن آن به پایین ترین نقطه بر می گردد.
حقیقت آب
فاطمه است
در فاصله هجده تا حسین
حیران و سرگشته

فاطمه حیران حسین
حضرت فاطمه هجده ساله

روح فاطمه جاری است که مظهر حی هست
فاطمه
ریحانه
رایحه
هجده
اسم طاهره ،طهرا بیتی
این طهارت اسم حی رو ظهور می دهد..
حائر= حریم بیت.

بسیط یمین =ابجد علی ابن ابی طالب =218
200+18
تجلی 18

ابجد غدیر خم=1854
1+8+5+4=18
18 ذی حجه

غدیر هم برکه آب

احتمالا غدیر با حائر ارتباط دارد
حائر مکانی گود
حائر محلی است که آب آنجا حیران است.....

8+1=9

نسل حسین
نهمینش مهدی فاطمه
نهمین ذریه از ایشان امام زمان عجل الله تعالی فرجه هستند...

اللهم عجل لولیک الفرج 

  • ** حمعسق*
۱۳
مهر

*بسم الله الرحمن الرحیم *

آیا ربطی بین امام زمان و حضرت رقیه و ما است ؟

بله ؛ یکی از درس های که رقیه سلام الله علیها به ما داده اند امام شناسی بوده است ؛ هر چه گفتند تنها گفت من پدرم و آقایم را می خواهم ؛ منتظر، آن است که هر چه بهش بدهند بگوید من آقایم را می خواهم تا به آقایم وصل نشوم آرام نمی شوم ، ما درس انتظار از حضرت رقیه می گیریم .

در باب حضرت رقیه سلام الله علیها علما بی ادبی نمی کنند و گفته اند رقیه سلام الله علیها مانند سوره توحید قرآن است ، کوتاه و کوچک است ؛ اما اسراری در آن نهفته است ، تا ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف اسرار آن استخراج شود.

و همانطوری که سفارش اکید است در نماز یک بار خوانده شود می گویند اگر می خواهید متوسل به هر کسی شوید باید از رقیه هم بگویید ، نماز بدون سوره توحید ناقص است توسل بدون رقیه سلام الله علیها جا نمی افتد . سوره توحید یک سوم قرآن است ، حسین قرآن ناطق است و حضرت زینب یک سوم قرآن و رقیه نیز یک سوم دیگر قرآن است و یک سوم ابو الفضل العباس علیه السلام . این نام آنقدر مقدس است که زمانی که صدایش می کنی بدون مراجعه به پدر و برادرش و... مشکل مردم را حل می کند !!!

امشب اگر می خواهی به رقیه توسل بگیری روی زمین بنشین و 7 لقمه نان درست کن و شمعی روشن کن.

توسل به ایشان یک شرط اساسی دارد و آن از اسم رقیه پیداست.

رقیه سلام الله علیها – از اسم ایشان معلوم است – رقیه یعنی ارتقا دهنده ، بالا برنده ، کسی که می خواهد به ایشان متوسل شود باید از زمین گذشته باشد ، ذهن و فکر و ادب و بینش او از زمین گذشته باشد و عروج فکری و عملی و روحی داشته باشد اگر بتوانی گوشه دامن ایشان را بگیری تو را تا به آسمان می رساند ، تو را به معراج می رساند

چای روضه حسین علیه السلام تو را شفا می دهد ، دختر حسین علیه السلام نمی تواند تو را آسمانی کند ؟! تنها دل می خواهد ، باور داشته باش !

از نامش پیداست که درک و شعور انسان را زیاد می کند .

رقیه کیست ؟ عشق حسین علیه السلام – حتی می خواهم بگویم رقیه بالا برنده عمه جانش ، زینب سلام الله علیها السلام است . کنار علقمه آقا امام حسین علیه السلام با آن همه مصیبت هایی که دیده بود سرپا بود در هنگامی که برادرش به شهادت رسید و بالای سر او رسید گفت : الان کمر من شکست و حالا حضرت زینب سلام الله علیها سرهای بریده دیده ، شکنجه ها دیده ، در هنگام سحر که رقیه را دفن کردند گفت الان کمرم شکستی رقیه ، عمه را بُرد علقمه کار پدرش حسین علیه السلام.

کیست رقیه ؟ حدیث است – شعار نیست – امروز اگر ابراهیم خلیل ، موسی کلیم ، عیسی مسیح هم اگر زنده بودند شبکه های ضریحش را می گرفتند و می گفتند : بنت الحسین کمکمان کن ، نیازمند نگاهش بودند !!

کیست رقیه ؟ مظلومه ای که ما ایشان را نمی شناسیم اگر الان راه باز شود و به زیارت او بروید کی ها می روند ، خانم هایی می روند که عروسک در حرم ایشان می اندازند ! این قدر شناخته اند که بچه بوده است ! بشناس کی است تا تو را به معراج ببرد ! آنکه می خواهد برای رقیه اسباب بازی ببرد منظومه شمشی را ببرد تا او با آن بازی کند ، کره عالم را ببر تا با آن بازی کند ، مگر واقعا بچه سه ساله دیده ای ؟

کیست این رقیه ؟ می خوانند که امشب زمانی که گریه کرد ، یزید دلش سوخت ، شما چی فکر می کنید ، یعنی یزید و دل سوختن ! یا می گویند گفت سر را ببرید و نه نه سر گنج اتاقش بود ، ندیمی داشت برای اینکه او بسیار می ترسید آن قدر شعر و قصه و حکایت برای او می گفت تا بخوابد ، نصف شب غلغله شده ، نه رقیه آن است که ما می شناسیم و نه یزید آن ملعونی که ما می شناسیم و نه آن رأس مطهر ! یزید سر را نفرستاد و دلش هم نسوخت و نه رقیه فکر کرد برایش غذا آورده اند بلکه رقیه اراده سر پدر کرد ، خواست سر پدرش را ، پس سر حسین به پرواز در آمده ، سر دیگر در تشت بند نشد ، دیگه در اتاق بند نشد ، اراده رقیه سر حسین را به پرواز در می آورد اگر الان برای ما اراده کند چه می کند برای ما ! اگر بخواهد برای ما چه شود ؟! پس آن ملعون ترسید و یزید بلند شد گفت چه خبره ، سر را دید وحشت کرد ، گفت سر را بیرون ببرید ؛ سر را در تشت می آورند ، نور این سر داخل تشت مانند خورشید می درخشید ، بلکه فوق خورشید نور می داد و شروع به تابیدن کرد . در کنج خرابه زینب طَبق را گرفت ؛ همه سر را زیارت کردند ، رقیه نتوانست سر را بلند کند ..... فریادی کشید زینب ،که همه شامی ها به سوی خرابه دویدند ...

************

 نقل از خانم اکبری

  • ** حمعسق*
۱۳
مهر

*بسم الله الرحمن الرحیم *

امشب که با تو انس به ویران گرفته ام

ویرانه را به جای گلستان گرفته ام

امشب شب مبارک قدر است و من تو را

بر روی دست خویش چو قرآن گرفته ام

پاداش تشنه کامی و اجر گرسنگی

گل بوسه ایست کز لب عطشان گرفته ام

از بس که پابرهنه به صحرا دویده ام

یک باغ گل زخار مغیلان گرفته ام

از میزبانی ام خجلم سفره ام تهی ست

نان نیست جان زمقدم مهمان گرفته ام

زهرا به چادرش زعلی (ع) می گرفت رو

من از تو رو به موی پریشان گرفته ام

من بلبل حسینم و افتادم از نوا

چون جغد، آشیانه به ویران گرفته ام

بر داغدیده شاخۀ گل هدیه می برند

من جای گل، سرِ تو به دامان گرفته ام

(میثم) مدار خوف زموج بلا که من

دست تو را به دامن طوفان گرفته ام

____________

شاعر استاد حاج غلامرضا سازگار

*******************************

تو را چه بنامم ؟

این شعر استاد ابهاماتی که در اسرار نام تو بود برایم روشن ساخت ......

اینکه ابجد نامت که عدد 315 بود همان اعداد در ابجد" فاطمه" 135 ....و همان اعداد در ابجد " قرآن "=351

حتما سری در این نهفته است .

رقیه ....

نامت رقیه است ...

بعضی در اسم تو شک کرده اند .....

که در تاریخ همچین اسمی نیامده .....

آنقدر این حادثه عظیم و غیر قابل باور و تحمل بشر است که این را وسیله ای قرار می دهند که منکر شما شوند ...

مگر می شود در چیزی که از طرف شما رسیده به شک و شبهه رسید ؟

حتما حقیقتی بوده که اینگونه به ما رسیده است ....

تو را چه بسرایم که آوازه برکت و کرامتت همه دلها را به تلاطم درآورده است ..

پس سلام بر تو، روزی که به عالم خاکی گام نهادی و روزی که به افلاک پر کشیدی....

حال اسرار نامت را می فهمم.....

و این شعر استاد راه گشای این اسرار است .....

امشب شب مبارک قدر است و من تو را

بر روی دست خویش چو قرآن گرفته ام

************************

رابطه نامت " رقیه " با " قرآن "......

رقیه ابجد کبیر آن =315  و ابجد کبیر " قرآن "=351

315=300+15 ، رقیه افشا کننده عدد 15 است ...

عدد 15؟

بله 15 ابجد وضعی قرآن است ....

رقیه افشا کننده " قرآن " است .

15=ابجد حوا .(فاطمه حوای روحانی است)
15 جایگاه عدد 'س'،ابجد'س'=60
و60=ابجد ام ابیها

او هم برای پدرش ام ابیها بود... 

رقیه افشا کننده فاطمه است.

چرا که ابجد صغیر " رقیه " 27 = ابجد صغیر " فاطمه "

ابجد وضعی بینات " رقیه " =21 = ابجد صغیر " زهرا "

دلم در قتلگاه و جسمم اینجاست
وطن در کربلا دارد رقیه

بمیرم از چه لبهایت کبود است
بگو محشر به پا دارد رقیه

پدر بر چهره ام یک دم نظر کن
رُخ زهرا نما دارد رقیه

و عدد 21 است و اسرار بسیار .....

سوره حمد فقط 21 حرف بدون تکرار دارد و

امیرالمؤمنین علیه السلام از رسول اکرم نقل می کنند که خدا به من گفت: «وَلَقَدْ آتَیْناکَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِی وَالْقُرْآنَ الْعَظِیمَ» (حجر، 87)

حضرت می گوید: خدا سوره حمد را در برابر همه قرآن قرار داد و بر نازل کردن آن بخصوص بر من منّت نهاد بعد فرمود: فاتحة الکتاب شریف ترین چیزى است که در گنجینه‌هاى عرش است... 

*************************

ابجد وضعی " رقیه " =54 = ابجد صغیر " قرآن "

رابطه قرآن را با رقیه دریافتی؟

در آن شب او نیز شد قرآن ، به حقیقت ملکوتی خود پیوست ، حقیقت ملکوتی اش در عالم " عقل " همان قرآن است .

برای رسیدن به این حقیقت باید .....

این است تحت اراده او بودن......

او می پسندد امام حسین و فرزندانش را اینگونه ببیند .....

السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللّهِ، وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَدًا ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ، وَ لا جَعَلَهُ اللّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ. اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

رقیه نیز جزء ارواحی بود که حلّت بفنائک شد ، در فناء پدر او نیز شد حقیقت پدر....

یعنی قرآن...... 

امشب شب مبارک قدر است و من تو را

بر روی دست خویش چو قرآن گرفته ام

و اما 

ارتباط قرآن با امام حسین علیه السلام:
ابجد صغیر بسیط قرآن ،٤۷ برابر هست با ابجد وضعی "حسین" .
حسین بسیط قرآن است
بسیط حسین،۶٤۸ که٤۰۰+۲۴۸هست
۲۴۸ابجد کبیر بینات قرآن هست.
حسین روشن کننده بینات قرآن ....
در عاشورا ،قرآن را بر سر نیزه کردند ...

تاریخ تکرار شد ...

زمانی که در جنگ صفین در برابر آقا امیرالمؤمنین علیه السلام با پیشنهاد عمرو عاص پلید، سپاه معاویه قرآن‌ را بر سر نیزه کردند .

در عاشورا قرآن ناطق را ، حقیقت قرآن را بر سر نیزه کردند ....

چرا که ابجد " حسین " =128 = 100+28 و 28 تعداد حروف عربی است و آقا ابا عبدالله نگه دارنده 28 حرف ، نگهدارنده قرآن ، ابجد "ق" =100 ،

نگهدارنده رسالت و ولایت ، نگهدارنده دین .....

و در عاشورا با حقیقت قرآن چه کردند .....

*****************

 

 

  • ** حمعسق*